CHAT İÇİN KORECE KISALTMALAR!

by 7/24/2013 04:16:00 ÖÖ 2 Yorum

Selamlar  efenim :) Napıyonuz ne ediyonuz? Valla ben taslağımdaki yazıları arttırmakla meşgulüm... O kadar yazacak şey var ki, ama bazı sebeplerden dolayı vaktim yok. Sebeplerimden birine örnek: Hayrunnisa! Blogumu düzenli takip ettiyseniz kim olduğunu bilirsini, benim biricik (!) kızkardeşimdir kendileri. Kendisi dizi izlemek istiyo ve bana yazma fırsatı vermiyo malesef...
Her neyse, asıl konumuz bu değil. Bu yazıyı yazma amacım Koreli arkadaşımdan öğrendiğim bir şeyi aktarmak için yazıyorum. Konumuz: Chat yaparken Korece kısaltmalar nasıl olur?

Bildiğiniz gibi yaz tatilinin başında Amerika'daydım. Orada çok güzel arkadaşlıklar edindim. Bunlardan biride sevgili Jisoo. Gerçekten çok iyi anlaşıyoruz ve çok samimi olduk. Geçen gün yine konuşuyorduk, bi konuda yardımına ihtiyacım vardı. İşimiz bitince "Dur sana Korece dersi vereyim" dedi. Ben de balıklama atladım tabi... Bana chat yaparken uzun uzun "감사합니다"   gibi şeyler yazmamam için kısaltmaları gösterdi. İşte bir kaçı:

Teşekkürler= Tşk=감사합니다 (kamsahamnida)=  ㄱㅅ (k s)
Özür dilerim= 죄송합니다 (chusonghamnida)= ㅈㅅ (c s)
Hadi gidelim= 고 고 (go go)= ㄱㄱ (g g)
Anladım= 알았어 (arasso)= ㅇㅇㅇ ya da ㅇㅇ (Bu kısaltmayı hızlı bir şekilde "evet evet evet" falan demk içinde kullanıyorlarmış)
Tamam= 오케이 (okeyi/okei)= ㅇㅋ ( - k)
Hayır hayır= 노노 (no no)= ㄴㄴ (n n)
Hahahahha= ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ(kkkk)

Aslında yaptıkları şey şu: Hecelerin başlarındaki harfleri yazmak. Böylelikle kısaltmaları elde etmiş oluyorlar^^

Bi de bazı tepkileri gösterdi. Mesela:

Çok güzel/havalı/tatlı= 올ㅋ (ol k)
Örnek olması için bunu yolladı.
İyi= 굿 (gud)
Ne!/Ha!/İnanmıyorum!/Harika!/Aman ne iyi tepileri için= 헐 (hol)
Harika/Müthiş= 쩐다 (çodda)

Açıkçası ben bunları Jisoo ile konuşurken çok eğlendim. Umarım sizde eğlenmişsinizdir^^ Eğer sizinde bildiğiniz bu tür şeyler varsa lütfen benimle paylaşın.
ㅇㅋ? :D

Sümeyye Kaya

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

2 yorum:

  1. Ben şahsen sevmedim kısaltmaları :D Benim arkadaşımda bunlardan bahsetmişti. Farklı olarak;
    ㅎㄹ = Ne?
    ㅂㅅ = aptal
    ㅂㅂ = bye bye
    ㅃㅇ = bye
    ㅎㅇ = hi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niye sevmedin? :( Hmmm. Güzelmiş seninkilerde :) Bunları da ekleyebilir miyim yazıya?

      Sil